هشدار | شیوع مالاریا در این استان قوت گرفت

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: همجواری استان سیستان‌وبلوچستان با کشور پاکستان، فراوانی پشه در مناطق مرزی و گرمای هوا، شرایط مساعد برای افزایش انفجاری بیماری مالاریا در مناطق مرزی استان را فراهم کرده است.
هشدار | شیوع مالاریا در این استان قوت گرفت
کد خبر : ۶۴۶۵۷

بارندگی‌های اخیر، گرم شدن هوا و فراوانی پشه در مناطق مرزی سیستان و بلوچستان شرایط تهدیدآمیز برای افزایش بیماری مالاریا در این استان ایجاد کرده است.


مهدی زنگنه ضمن هشدار در خصوص شیوع بیماری مالاریا در مناطق جنوبی استان سیستان و بلوچستان، اظهار داشت: همجواری استان سیستان و بلوچستان با کشور پاکستان، فراوانی پشه در مناطق مرزی و گرمای هوا، شرایط مساعد برای افزایش انفجاری بیماری مالاریا در مناطق مرزی استان را فراهم کرده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان ادامه داد: هم‌استانی‌ها در مناطق مرزی در صورت مشاهده هرگونه تب و بدن درد در هر یک از اعضای خانواده به نزدیکترین مرکز بهداشتی درمانی محل سکونت خود مراجعه تا از این افراد لام مالاریا گرفته شود.

وی بر اهمیت شناسایی و درمان به موقع بیماران مبتلا به مالاریا برای کنترل و پیشگیری از افزایش موارد بیماری تاکید کرد و افزود: شناسایی سریع و درمان به موقع، صحیح و کامل بیمارا (کمتر از ۲۴ ساعت)، از راهکار‌های اصولی مبارزه با مالاریا است.

زنگنه گفت: مردم حتماً برای جلوگیری از گزش پشه اقدامات حفاظتی شامل پوشیدن لباس‌های محافظ، استفاده از حشره‌کش‌ها و خوابیدن زیر پشه‌بند و نصب توری بر درب و پنجره‌ها را رعایت کرده و تا حد امکان برای خشکاندن آب‌های راکد اطراف محل زندگی خود اقدام کنند.

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
منبع :
تسنیم
مجله زندگی
ارسال نظر